Hrvatska Mensa / Mensa Croatia

  • Povećaj slova
  • Resetiraj
  • Smanji slova

Bademi

supernamirnica 21. stoljeća

Ljubitelji badema imaju uistinu mnogo razloga za uživanje u toj ukusnoj i zdravoj namirnici. Naime, znanstvenici nam podastiru nove spoznaje o tomu visokovrijednom orašastom plodu, jer usto što su bademi izvrsno pogonsko gorivo za mozak, pokazalo se da su učinkoviti i u prevenciji kancerogenih bolesti te smanjuju opasnost od srčanog udara. Badem je prema pojedinim autorima najzdraviji orašasti plod, pa ga neki čak nazivaju supernamirnicom 21. stoljeća.

Badem je najlužnatiji orašasti plod, a namirnice s lužnatim svojstvima blagotvorne su za ljudski organizam. Neumjereno konzumiranje namirnica s kiselim svojstvima stvara kiselost organizma, koja je uzrok velikog broja bolesti današnjice.1132705_71031977_web

Lužnata reakcija koju izazivaju bademi neutralizira kiselinu i tako pomaže tijelu u borbi protiv zatrovanja. U bademu prevladavaju nezasićene masne kiseline, dok je udio zasićenih kiselina mnogo manji. Nezasićene se kiseline smatraju veoma zdravima, jer utječu na razinu kolesterola u krvi. Smanjuju razinu štetnog LDL-kolesterola, a povećavaju razinu dobrog HDL-kolesterola. HDL-čestice (lipoproteini velike gustoće) skupljaju na sebe suvišni kolesterol iz krvi i tkiva i prenose ga u jetru. Na taj način badem smanjuje vjerojatnost nakupljanja kolesterola na stjenkama krvnih žila, a time i vjerojatnost razvoja kardiovaskularnih bolesti te srčanog udara. Osim toga, nezasićene masne kiseline poput kiseline Omega-3 neophodne su za optimalan rad mozga. Nedostatak dobrih masti u prehrani može poremetiti čovjekove mentalne i intelektualne funkcije.

Bademi su najbolji izvor vitamina E, koji djeluje kao snažni antioksidans i štiti od malignih bolesti. Vitamin E koristan je za ljude koji se bave sportom, jer ublažava upale mišića poslije napornih treninga. U bademu se nalaze i vitamini B kompleksa te kalcij i magnezij. Organski kalcij iz badema jača kosti, magnezij je bitan za mišiće i metabolizam, a vitamini B kompleksa važni su za mozak i igraju bitnu ulogu u proizvodnji energije. Osim toga, vitamini B kompleksa iz badema poboljšavaju ten i čine nas ljepšima.

Bademi sadržavaju veliku količinu proteina. 100 g badema sadržava čak 21 g proteina (što je 42% potrebnog dnevnog unosa proteina), 20 g ugljikohidrata te 50 g lipida.

Badem je najbolje jesti sirov, bez ikakve termičke obradbe, jer se njome uništavaju vrijedni enzimi, pa na taj način badem ostaje bez visokovrijednih esencijalnih nutrijenata i smanjuje se njegov blagotvorni ljekoviti učinak.

Preporuka:

Od badema se može napraviti veoma ukusno mlijeko, koje može poslužiti kao supstitut za mlijeko životinjskog podrijetla.

Ostavite čašu badema preko noći u vodi. Sljedeći dan natopljene bademe isperite i stavite u blender. Dodajte tri čaše vode i dobro izmiksajte. Mlijeko procijedite kroz gustu gazu, vratite u blender, po želji dodajte med te još jednom izmiksajte. Umjesto meda možete dodati i koji drugi zaslađivač (npr. datulje). Po izboru možete dodati i štapić vanilije, kako biste obogatili okus mlijeka. Ostatak kaše od badema možete iskoristiti za krekere ili pire od badema.
Od badema se radi i ulje koje se upotrebljava u kozmetičke svrhe. Stari Grci i Rimljani koristili su se njime za njegu kože i kose. I danas se koristi u kozmetičkoj industriji, jer štiti i hrani kožu, dobro regulira vlažnost te je veoma učinkovito prilikom njege suhe i osjetljive kože.

Svjesnost o tome da sve što ulazi u naše tijelo, bilo hranom ili nekim drugim putem, ima određeni utjecaj na naše zdravlje. Taj utjecaj na organizam može biti pozitivan, ali i negativan, dakle može značiti zdravlje ili bolest. Pokušajmo imati na umu činjenicu da bi sve što ulazi u tijelo trebalo biti zdravo i korisno.

Umjesto uobičajenih grickalica uzmimo šaku badema i uživajmo u njima, kao što će naše tijelo uživati crpeći sve ono korisno iz njih. Počastimo se vrećicom badema!

Ivo Bojanić

 
Baner
Baner

Testiranja

Predbilježba - Testiranje inteligencije
Slobodnih mjesta: 156

Testiranje u Zagrebu
Početak: 29.11.2014, 17:00
Prijave do: 27.11.2014, 23:55
Slobodnih mjesta: 0

Testiranje u Zagrebu
Početak: 29.11.2014, 16:00
Prijave do: 27.11.2014, 23:55
Slobodnih mjesta: 0

Testiranje u Zagrebu
Početak: 29.11.2014, 15:00
Prijave do: 27.11.2014, 23:55
Slobodnih mjesta: 0

Testiranje u Zagrebu
Početak: 29.11.2014, 13:00
Prijave do: 27.11.2014, 23:55
Slobodnih mjesta: 0

Testiranje u Zagrebu
Početak: 29.11.2014, 12:00
Prijave do: 27.11.2014, 23:55
Slobodnih mjesta: 0

Testiranje u Zagrebu
Početak: 29.11.2014, 11:00
Prijave do: 27.11.2014, 23:55
Slobodnih mjesta: 0

Testiranje u Zagrebu
Početak: 29.11.2014, 10:00
Prijave do: 27.11.2014, 23:55
Slobodnih mjesta: 0