Hrvatska Mensa / Mensa Croatia

  • Povećaj slova
  • Resetiraj
  • Smanji slova

X-boy/X-girl 2016

Ispis PDF
Nakon što je na stranici najavljena organizacija X-boy/X-girl natjecanja drugog vikenda u 4. mjesecu, ovdje objavljujemo i detalje po disciplinama:

Pravila za X-boy/X-girl 2016


1. Biljar


Pretpostavka je da sudjeluje 16 natjecatelja/ica (inače će se sustav prilagoditi manjem broju). Igrači/ce se žrijebom svrstavaju u standardni kostur.

Igra se odvija po pravilima Osmice pri čemu se jedino finale igra na 2 dobivene partije.

Poraženi u prvom kolu nastavljaju razigravati za poredak od 9. do 16. mjesta. Poraženi u četvrtfinalu nastavljaju razigravati za poredak od 5. do 8. mjesta.

2. Jenga

Osnovna pravila Jenge na ovom su natjecanju prilagođena ekstremnoj verziji testiranoj na zadnjoj Promenadi kod koje nema vremenskog ograničenja od 10 sekundi po potezu, a blokovi se izvlače bilo gdje ispod najviše početne razine i stavljaju u bilo kojem položaju bilo gdje iznad najviše početne razine (ne nužno na sam vrh).

Pretpostavka je da sudjeluje 16 natjecatelja/ica (inače će se sustav prilagoditi manjem broju). Igrači/ce se žrijebom dijele u 4 grupe (1-4, 5-8, 9-12, 13-16).

Tijek igre:

Prvi krug – redoslijed natjecatelja unutar jedne grupe je prema žrijebu, najmanji broj prvi izvlači blok. Prvi igrač koji sruši neki od blokova ispada (zauzima četvrto mjesto unutar grupe), dok preostali igraju još jednom. Sljedeći koji ispadne zauzima treće mjesto unutar grupe, a preostali odlaze u polufinale.

Drugi krug – igrači su podijeljeni u 2 grupe i igraju po istome principu kao u prvom krugu (u finale idu 2 igrača, dok 3. i 4. kasnije razigravaju za poredak od 5. do 8. mjesta).

Finale – 4 igrača koja su u prvom krugu bili četvrti unutar grupe najprije razigravaju za poredak od 13. do 16. mjesta. Prvi koji ispadne je 16., drugi koji ispadne je 15., a preostala dvojica igraju treću igru za 13. mjesto. Po istome principu oni koji su u prvom krugu bili treći u grupi razigravaju za poredak od 9. do 12. mjesta, a treći i četvrti iz drugog kruga razigravaju za poredak od 5. do 8. mjesta. U finalu igrači za prvo rušenje dobiju žuti karton i ispadaju tek nakon drugog rušenja, s time da preostali igrači u nastavku igre zadržavaju svoje žute kartone.

3. Kubb

            Pretpostavka je da sudjeluje 16 natjecatelja/ica (inače će se sustav prilagoditi manjem broju). Igrači/ce se žrijebom svrstavaju u standardni kostur (kao u biljaru) i igraju po pravilima kubba, s time da nema razigravanja za mjesta ispod četvrtog (poraženi u prvom kolu dijele deveto, a poraženi u četvrtfinalu peto mjesto) i sve do polufinala igra se tako da se dvaput srušeni kubbovi uklanjaju iz igre.

4. MBara

            MBara je pandan MAlke koju organiziramo tijekom GOM-a, tako da su pravila ista i možete ih pročitati na stranicama Hrvatske Mense.

5. Orijentacijsko bicikliranje

Iznajmiti ćemo nekoliko istih bicikala (kako bi svi imali iste uvjete). Natjecatelji na stazu kreću pojedinačno u razmacima od nekoliko minuta. Svaki natjecatelj na startu (koji je ujedno i cilj) dobije kartu na kojoj je označeno 10-ak objekata, te papir sa logičkim zadacima. Rješenje prvog zadatka biti će prvi objekt do kojeg mora biciklirati. Na tom objektu biti će potrebno nešto uočiti (npr. boju ili oblik) ili izbrojati, a to zatim koristiti pri rješenju drugog zadatka. Rješenje je idući objekt do kojeg biciklira.

Kako natjecatelji ne bi slijedili jedni druge biti će osmišljeno nekoliko različitih staza jednake dužine (tako da 2 natjecatelja na startu mogu krenuti u potpuno različitim smjerovima, ovisno o položaju njihovog prvog objekta) i na svakoj će biti potrebno obići samo nekoliko objekata.

Konačni plasman biti će određen vremenom prolaska staze za one natjecatelje koji uspješno riješe sve zadatke, odnosno kombinacijom broja točno riješenih zadataka i vremena prolaska staze za one manje uspješne.

6. Pikado

            Pretpostavka je da sudjeluje 16 natjecatelja/ica (inače će se sustav prilagoditi manjem broju). Igrači/ce se žrijebom dijele u 4 grupe (1-4, 5-8, 9-12, 13-16).

Tijek igre:

Prvi krug – redoslijed bacanja unutar jedne grupe dobija se bacanjem jedne strelice: strelica bliža centru znači i bolje mjesto u redoslijedu. Igra se standardna igra 501 i u polufinale ulaze 2 igrača koji prvi dođu do nule. Dvojici koja nisu ušla u drugi krug konačni plasman unutar grupe se određuje na osnovu rezultata u trenutku kada je drugi igrač došao do nule.

Drugi krug (polufinale) – igrači su podijeljeni u 2 grupe, a redoslijed natjecatelja unutar jedne grupe dobija se bacanjem jedne strelice: strelica bliža centru znači i bolje mjesto u redoslijedu. Igra se Cricket (na linku su pravila), cut-throat stilom, a u finale idu 2 igrača: pobjednik i igrač sa najmanje bodova u trenutku kada se sazna pobjednik grupe, dok 3. i 4. kasnije razigravaju za poredak od 5. do 8. mjesta.

Finale – igra se Cricket cut-throat stilom. 4 igrača koja su u prvom krugu bili četvrti unutar grupe najprije razigravaju za poredak od 13. do 16. mjesta. Po istome principu oni koji su u prvom krugu bili treći u grupi razigravaju za poredak od 9. do 12. mjesta, treći i četvrti iz drugog kruga razigravaju za poredak od 5. do 8. mjesta, dok 2 najbolja iz svake polufinalne grupe igraju za poredak od 1. do 4. mjesta.  

7. Poker

Na poker turniru (samo muškarci) igra se Omaha. Za slučaj da bude najviše 11 igrača igrati će se samo jedan krug i plasman igrača obrnut je redoslijedu ispadanja. Ako bude 12-16 igrača oni će biti podijeljeni u 2 grupe. Svaka grupa odigrati će prvi krug sve dok za stolom ne ostane samo 5 igrača koji idu u finale. Plasman prve desetorice iz finala obrnut je redoslijedu ispadanja, dok oni koji su ispali u prvom krugu dijele 11., 13. i 15. mjesto po istom principu.

8. Precizno ispijanje vina

                Detaljna pravila ove igre biti će objašnjena na licu mjesta kako natjecatelji/ce ne bi istu uvježbavali prije samog natjecanja. Informacije radi, biti će potrebno ispiti 2 dcl vina pomoću slamke, a brzina pritom neće biti toliko bitna koliko preciznost. Ako nekome vjera, partner ili nešto treće brani ispijanje vina tada će komisija razmotriti njegov/njen slučaj i eventualno odobriti ispijanje 2 dcl octa. Ako komisija bude dobre volje onda i voda dolazi u obzir.

9. Prstomet

                Pretpostavka je da sudjeluje 16 natjecatelja/ica (inače će se sustav prilagoditi manjem broju). Igrači/ce se žrijebom dijele u 4 grupe (1-4, 5-8, 9-12, 13-16).

Tijek igre:

Prvi krug – svaki igrač dobije 2 pločice iste boje i pokušava se njima više približiti maloj pločici od preostale trojke (kao u pravilima za parove na samo što ovdje svatko igra za sebe). Redoslijed prvog bacanja je prema žrijebu, najmanji broj baca malu pločicu i prvu svoju veliku. Idući igrač baca svoju, pa zatim treći i na kraju četvrti. Sada je red da prvi igrač baci svoju drugu pločicu, no ako je njegova prva najbliža maloj pločici tada on ne baca svoju drugu sve dok netko drugi ne bude bliži, a ako nitko to ne uspije onda on svoju drugu baca na kraju. Isto vrijedi i za ostale kada dođu na red. Bod dobije igrač koji je na kraju bio najbliži, odnosno čak 2 boda ako su mu obje pločice bile bliže maloj od preostalih 6 pločica, i on započinje novu igru. Kada jedan od igrača skupi 5 bodova on je ušao u drugi krug, a preostala trojica nastavljaju s igrom dok to ne uspije i drugom. Dvojici koja nisu ušla u drugi krug konačni plasman se određuje na osnovu prikupljenih bodova (usporedba sa preostalim grupama).

Drugi krug – igrači su podijeljeni u 2 grupe i igraju sa 4 pločice po istom principu kao i u prvom krugu, samo što u finale idu 2 igrača koji prvi prikupe 9 bodova.

Finale – 4 igrača igraju po principu drugog kruga, pobjednik je onaj koji prvi skupi 13 bodova, a preostalima se plasman određuje prema prikupljenim bodovima.

10. Vola oko stola

            Pretpostavka je da sudjeluje 16 natjecatelja/ica (inače će se sustav prilagoditi manjem broju). Igrači/ce se žrijebom dijele u 2 grupe.

Tijek igre:

Prvi krug – natjecatelji iz jedne grupe ravnopravno se raspodijele u redove sa 2 strane stola i svaki igrač dobije svoj reket. Prvi igrač u redu sa one strane stola gdje je više igrača (ako ih je jednako onda je svejedno koja strana počinje) servira i zatim trči zauzeti zadnju poziciju u redu s druge strane stola. Prvi igrač u redu sa suprotne strane vraća lopticu i isto tako trči na zadnje mjesto u redu sa suprotne strane. Igra traje dok netko ne pogriješi. On ispada, a preostali igrači nastavljaju igru od servisa. Kada preostanu samo 2 igrača oni odigraju stolni tenis do 3 (servirajući po principu 2-2-1) i pobjednik tog dvoboja dobija 1 bod. Kada netko sakupi 3 boda on se više ne natječe (ušao je u finale), a natjecanje traje dok ne dobijemo 4 takva igrača.

Finale – 8 igrača igra po principu prvog kruga. Pobjednik je onaj koji prvi skupi 3 boda (on se više ne natječe), a preostali nastavljaju igru dok sljedeći ne skupi 3 boda. Po tom principu igra se sve dok ne preostanu samo 2 igrača. Njima se plasman određuje prema trenutno prikupljenim bodovima, a preostalima (koji nisu ušli u finale) plasman se određuje prema prikupljenim bodovima u trenutku kada je završen prvi krug.

Napomena: fair-play nalaže da tijekom igre (osim kada 2 zadnja igrača igraju stolni tenis) nije dozvoljeno jako udaranje loptice.

 

Ažurirano Utorak, 20 rujan 2016 09:55  

(ne)poznate izreke

Mudrije je saznati nego pretpostavljati.

Mark Twain


Baner
Baner
Baner